سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱

حسینی: گام مثبت جشنواره موسیقی فجر بها دادن به دانشگاهیان است

حسینی-ارشاد

اعضای شورای سیاست گذاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر عصر روز یکشنبه اول اسفند ماه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این دیدار حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزیر ضمن معرفی اعضای شورای سیاست گذاری محصول این جشنواره را الگو سازی در حوزه موسیقی دانست و اذعان کرد جریان جشنواره موسیقی فجر به شکلی طبیعی باید به سمت و سوی معرفی الگوهای موسیقی ایرانی حرکت کند.

در ابتدای این جلسه حسن ریاحی دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز اظهار داشت: در این دوره از جشنواره تاکید بر قشر دانشگاهی و جوان داشته ایم.

وی گفت: خوشبختانه هم اکنون سطح موسیقی در بین جوانان نسبت به دهه های گذشته از رشد بالایی برخوردار است که این امر نشاندهنده ظرفیت و پتانسیل بسیار بالای هنر در جامعه است.

ریاحی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره برنامه های متنوعی وجود دارد افزود: در این جشنواره برنامه های ویژه ای برای بانوان و حتی کودکان تدارک دیده شده است.

دبیربیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ادامه داد: امسال موسیقی پاپ در بخش جنبی جشنواره برگزار می شود ولی امیدوارم در سال های آینده شاهد برپایی جشنواره ای جداگانه برای این نوع موسیقی باشیم.

در این دیدار بعد از صحبت های اعضای شورای سیاست گذاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به اعضاء، با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر بعد از ایام دهه فجر گفت: اگرچه این جشنواره با تاخیر برگزار می شود ولی حسن برگزاری چنین رویدادی در این ایام این است که کسانی که می خواهند از همه جشنوراه های فجر بهره ببرند می توانند در این زمینه برنامه ریزی کنند.

محمد حسینی برنامه محوری جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اینکه جشنواره به سمت یک برنامه محوری حرکت کند خوب است زیرا اگر جشنواره بر محوری مشخص تعریف شود فعالیت های افراد منسجم تر و نتیجه بخش خواهد بود.

وی بها دادن به جوانان و دانشگاهیان این عرصه را در این دوره از جشنواره رویکرد مثبتی ارزیابی کرد و افزود: باید از همین استعدادهای جوان برای حضور در رویداد های بین المللی در دیگر کشورها استفاده شود . زمینه این امر مهیاست و باید حضور گروه های ایرانی در دنیا گسترده تر شود. اگر این امر محقق شود می توان به شبهاتی که در این زمینه مطرح است پاسخی منطقی داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مثبت ارزیابی کردن روند کلی کارها گفت: در مجموع رونق کارها بیشتر شده است و در همه زمینه ها پیشرفت احساس می شود. کار اصلی به عهده اعضای شورای سیاست گذاری است که با هم اندیشی و هم فکری یکدیگر زمینه کار را برای خانواده تلاشگر موسیقی کشور فراهم کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد دبیرخانه دوره آینده کار خود را با اتمام جشنواره در اسرع وقت آغاز کند.

در این دیدار اساتیدی همچون داود گنجه ای، ب دکتر شاهین فرهت، دکتر محمد سریر، دکتر فرید عمران، دکتر ریاحی به همراه علی ترابی مدیر دفتر موسیقی وزارا ارشاد و بابک رضایی مدیر عامل انجمن موسیقی حضور داشتند که بعضی از اعضاء نظرات خود را در ارتباط با ارتقای موسیقی کشور ارائه کردند. همچنین مدیر عامل انجمن موسیقی گزارشی از چگونگی آماده سازی و برگزاری جشنواره ارائه کرد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر که از 2 اسفند ماه آغاز شده 8 اسفند به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.